STUDENTI NADAHNJUJU VOLJOM ZA UČENJEM, EMPATIJOM I ALTRUIZMOM

17.6.2024. Slika: STUDENTI NADAHNJUJU VOLJOM ZA UČENJEM, EMPATIJOM I ALTRUIZMOM

Mali oproštajni 'party' u Caritasovoj Kući bl. Alojzija Stepinca u Brezovici obilježio je završetak prakse ovogodišnje sedme grupe studenata radne terapije sa Zdravstvenog veleučilišta u Zagrebu.


"Ovih mjesec dana odrađivanja prakse za mene je bilo jedno predivno iskustvo. Znajući s kojom se populacijom susrećemo predstavljalo je težak zadatak. Čuli smo svakakve priče i vidjeli svakakva stanja, ali i dalje sretna lica mališana zahvaljujući ovoj Caritasovoj ustanovi. Zahvaljujući mentorici imala sam prilike upoznati sve skupine i samim time provesti određene aktivnosti unutar iste. A uz to i proširiti svoje znanje iz područja senzorike putem nesvakidašnjih vrsta aktivnosti", opisala je ukratko svoje dojmove Nicole, polaznica Stručnog prijediplomskog studija radne terapije.

Suradnja Caritasa Zagrebačke nadbiskupije sa Zdravstvenim veleučilištem pokrenuta je ove akademske godine na inicijativu voditelja Caritasove kuće u Brezovici Berislava Janjića uz podršku ravnateljice s. Jelene Lončar, a započela je kliničkim vježbama iz kolegija "Kreativni procesi u radnoj terapiji".

"U razdoblju od 8. travnja do 17. svibnja ove godine imali smo šest grupa studenata. U svakoj toj grupi bilo je šest do sedam studenata. Svaki tjedan, ponedjeljkom i utorkom, dolazila je druga klinička grupa. Nakon toga u periodu od 20. svibnja do 13. lipnja dolazila nam je intenzivno jedna grupa od šest studentica na stručnu praksu od ukupno 165 sati po studentu. Te studentice su same izabrale Caritas kao radilište, nakon prethodnog iskustva od 15 sati kliničkih vježbi iz Kreativnih procesa u radnoj terapiji", opisuje tijek suradnje radna terapeutkinja Anka Vuković, zaposlenica zagrebačkog Caritasa u Kući za zbrinjavanje djece i odraslih osoba s tjelesnim i mentalnim oštećenjem "Bl. Alojzije Stepinac".


DOJMOVI STUDENTICA

Tamara: Praksa u Caritasu će mi ostati u lijepom sjećanju. Djeca koju smo upoznali i s kojom smo radili različitih su poteškoća i mogli smo vidjeti kako se s njima radi, igra i koliko mogu biti zahvalna za osmijeh i igru. Naučili smo puno stvari vezano uz struku, ali i za svakodnevni život.

Petra M.: Praksa u Caritasu mi se jako svidjela zbog toga što smo imali prilike susresti se sa šarolikom populacijom djece. Sviđa mi se što smo sve radili kroz igru i u opuštenoj atmosferi. Smatram da smo puno toga naučili o svojoj struci kao radni terapeuti, ali i vidjeli kako je život dragocjen i da smo svi posebni na svoj način.

Petra K.: Moja iskustva odrađivanja prakse u Caritasu su vrlo pozitivna. Ovdje nam je dana prilika susresti se i raditi s djecom i mladima s različitim mentalnim i tjelesnim teškoćama, što je sigurno obogatilo naše radnoterapijske vještine. Nije uvijek bilo jednostavno, no uvijek smo imali podršku mentorice i ostalih djelatnika te prijateljsku i ugodnu atmosferu.

Karla: Radna terapija je struka koja prihvaća, ne osuđuje i empatizira. U Caritasu smo imali prilike učiti i naučiti prihvaćati različitosti i ne suditi ih. U širokoj lepezi različitosti, potrebno je prići s razumijevanjem i strpljivo jer je svaki pojedinac poseban i neće svakome isto odgovarati. Zahvalna sam jer sam imala priliku promatrati i učiti kako se igrati s njima jer oni najbolje uče kroz igru.


DOJMOVI MENTORICE

"Studentice radne terapije imale su priliku sudjelovati u provedbi brojnih terapijskih aktivnosti od kojih bih izdvojila aktivnosti u okviru terapijske hortkulture, kao što su sjetva i presađivanje ukrasnih biljnih vrsta, korištenje biljnog materijala u kreativnim i edukativnim radionicama i sl. Nadalje, novitet su naše slastičarske radionice, u kojima kroz izradu različitih slatkiša pružamo djeci bogato senzoričko iskustvo putem različitih mirisa, okusa, tekstura, boja, stimulirajući dječji mozak.te promičući i kognitivne, socijalne i motoričke vještine. Ništa manje zastupljene i atraktivne nisu bile biblioterapijske intervencije gdje smo uz djeci zanimljivu književnu građu putovali svijetom mašte. Studentice na kliničkim vježbama i stručnoj praksi aktivnosti provode uvijek uz i pod vodstvom mentora. Moram priznati da je puno lakše uz njihovu pomoć, mladost, spretnost i energiju. Prenosim im svoje iskustvo, znanje i strast, a one mene nadahnjuju svojom voljom za učenjem, empatijom i altruizmom", naglašava terapeutkinja Vuković.

Ostala radilišta na kojima su studenti bili ove godine su npr. Klinika za psihijatriju i psihološku medicinu KBC Zagreb, Specijalna bolnica za kronične bolesti dječje dobi u Gornjoj Bistri, CeDePe - Društvo osoba s cerebralnom i dječjom paralizom Zagreb, Klinika za psihijatriju Vrapče, Specijalna bolnica za zaštitu djece s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama u Zagrebu (Zelengaj 37 i Goljak 2, Zagreb).


Više fotografija možete vidjeti i preuzeti u našoj objavi na facebooku.