Socijalna služba

Adresa: Nikole Tavelića 30, Zagreb • Tel. 01/3636-123; 3668-824 • Faks 01/3636-123 • Voditeljica službe: Jadranka Bosnar, mob. 098/408-536

Rad sa strankama:

Djelovanje socijalne službe temelji se na podmirivanju različitih potreba pojedinaca i obitelji vezanih uz aktualne probleme u društvu kao što su: poremećeni sustav vrijednosti, siromaštvo, nezaposlenost, bolest, invalidnost, neriješeno stambeno pitanje, nasilje u obitelji, osamljenost i sl. Radom na spomenutim problemima među ostalim se doprinosi i smanjivanju socijalne isključenosti pojedinaca i obitelji što generira niz problema za čije je rješavanje potreban timski i multidisciplinarni pristup.

Sukladno navedenom, socijalna je služba orijentirana utvrđivanju konkretnih potreba korisnika a koje se provodi putem razgovora i/ili terenskog posjeta te nadopuni podataka o socijalnom statusu korisnika u suradnji s nadležnim centrima za socijalnu skrb, župama i drugim institucijama, nakon čega se na temelju stručne procjene donose odluke o daljnjem postupanju. Najčešće je tražena pomoć u hrani, odjeći i obući, higijenskim potrepštinama, drvima za ogrjev, namještaju, ortopedskim pomagalima, građevinskom materijalu te novčana pomoć radi podmirivanja troškova režija, nabave lijekova koji nisu plaćeni preko HZZO-a, za troškove školovanja djece, itd. U skladu s potrebama pruža se i odgovarajuća savjetodavna pomoć te pomoć u organiziranju smještaja u različite ustanove unutar i izvan Caritasa.

U postupku rješavanja nastoji se što više surađivati sa svim relevantnim čimbenicima kako bi pružena usluga bila što kvalitetnija. Tako postoji razvijena suradnja s centrima za socijalnu skrb, domovima i drugim državnim institucijama, Hrvatskim Caritasom, župnim caritasima, različitim udrugama. Na ovaj se način konkretno želi pridonijeti istinskoj provedbi principa supsidijarnosti kroz aktivnu uključenost cjelokupnog okruženja u kojem živi pojedinac/obitelj.

Jedan od temeljnih ciljeva rada socijalne službe usmjeren je na uključivanje korisnika kako bi se izbjegla njihova pasivizacija i razvijanje određene ovisnosti o uslugama koje se pružaju unutar CZN-a i drugih institucija te potaklo odgovorno sudjelovanje u rješavanju osobnih životnih poteškoća.

Sve navedene aktivnosti uvelike se realiziraju i zahvaljujući angažmanu niza volontera različitih struka, dobi i mogućnosti za ovakvu vrstu osobnog djelovanja što također doprinosi kvaliteti pruženih usluga, a koordiniraju se iz već spomenute socijalne službe.